Projets Internationaux


The GAPS Project:


GAPs is a comprehensive study on the drivers of return policies and barriers/enablers in international cooperation on returns. The project examines the disconnects between expectations of return policies and their actual outcomes by de-centering the dominant, one-sided understanding of “return policymaking.”
The project combines a decentering approach with three innovative concepts to analyze governance fissures, understand how relations among EU MSs and third countries hinder cooperation on returns, and use a socio-spatial and temporal lens to understand migrant agency. The project involves multi-disciplinary, qualitative, and quantitative comparative research in 11 countries, with wide-ranging impacts such as the creation of an interactive data repository on returns, a return cooperation index, policy briefs and workshops, stakeholder expert panels, a digital storytelling and video series, a MOOC, and open access policy and scholarly publications. The findings will be disseminated through policy briefs, thematic reports, exchange workshops, dissemination tools, an anthology book of life stories, and a final conference targeting policymakers and key stakeholders.
1-Aims of the project
2-Areas of focus
3-Methodology


ENI CB CMED:


L’objectif général du Programme est de promouvoir un développement économique, social et territorial juste, équitable et durable, susceptible de faire progresser l’intégration transfrontalière et de valoriser les territoires et les valeurs des pays participants. La stratégie repose sur les deux objectifs généraux suivants :
- Promouvoir le développement économique et social
- Relever les défis communs en matière d'environnement

Projet MED-QUAD



Erasmus + : programme pour l'éducation et la formation


Le programme Erasmus +

En favorisant les projets de mobilité et de coopération en Europe, le programme Erasmus +, résolument inscrit dans la Stratégie Europe 2020, doit permettre de renforcer les compétences de tous pour une meilleure employabilité, de soutenir l'innovation au sein établissements et organismes d'éducation et de formation et leur internationalisation, de promouvoir une utilisation transparente et cohérente au niveau européen des outils de reconnaissance et de validation compétences, de favoriser la coopération entre pays européens et non-européens.

Depuis 2015, l'Université de Sousse a signé 28 accords interinstitutionnels dans le cadre du programme ERASMUS+ au profit les enseignants, les formateurs, ainsi que l'ensemble du personnel administratif des organismes actifs dans le champ de l'éducation et de la formation professionnels :

Nos partenaires:

  • Actions clé 1 : crédit Mobilité Internationale:

Nom de l’Université partenaire

Logo

Pays

Aristotle University of Thessaloniki-Greece

Greece

Gazi University –Turkey

Turkey

Cukorova University-Turkey

Middle East Technical University

 

Nice Sophia Antipolis University-France

France

Le Mans University-France

University of Perpignan- France

Polytechnique Valenciennes Hauts de France

Aix-Marseille University- France

University Pierre et Marie Curie -France

Alexandru Iona Cuza University Iasi -Romania

Romania

Vyatautas Magnus- Lithuania

Lithuania

Friedrich-Alexander Uuniversity-Germany

Germany

Khel University-Germany

Munster University Germany

Varna University of Management-Bulgaria

Bulgaria

University of Santiago of Compostella- SPAIN

SPAIN

University of  Valencia -SPAIN

University of CADIZ -SPAIN

University of Coruna - SPAIN

University of Isles Baleares- SPAIN

Almeria University-Spain

Tarragone University Spain

Siena University-Italy

Italy

Napoli University-Italy

UNIMED-Italy

University of Sassari-Italy

University of  Trento- Italy

Cassino University-Italy

Venezia Ca Foscari- Italy

Riga Technical University- Latvia

Latvia

Gdansk University-Poland

Poland

Tampere University - Finland

Finland

University Austria-Graz

Austria

EMUNI University- Slovenia

Slovenia

Mons University-Belgium

Belgium

Tarnava University -Slovakia

Slovakia

Porto University-Portugal

Portugal

  • Actions clé 2: Renforcements des capacités : 13 projets depuis 2015.

N/B

Projet (acronyme)

Sujet

Porteur du projet

Site Web

Logo

1

Gest

Gender Studies Curriculum: A Step for Democracy and Peace in EU-neighbouring countries with different traditions

VYTAUTO DIDZIOJO UNIVERSITETAS (Lithuania)

http://gestproject.eu/E5:E13

2

SATELIT

Solutions Académiques pour le territoire euro-méditerranéen Leader
d'Innovations et Transferts technologiques d'excellence

Université d'Aix Marseille (France)

http://www.satelit-project.com/

3

PROEMED

Boosting Environmental Protection and energy efficient buildings in Mediterranean Region

Universita degli Studi di Genova (Italy)

http://www.proemed.eu/

4

SAGESSE

Boosting Environmental Protection and energy efficient buildings in Mediterranean Region

UNIMED

http://www.sagesseproject.eu/fr

5

CLICHA

Changement climatique et agriculture

Agriculture University of Athens

http://clicha.eu/fr/home-3/

6

PENS

L'ingénierie des systèmes d'entreprise

THE BOARD OF TRUSTEES OF THE BIR ZEIT UNIVERSITY

http://pens.ps

7

CONFIDE

Ce projet vise à établir un centre de recherche sur la santé publique

Université Babes Bolyai Cluj-Naoca Roumanie

https://confide.publichealth.ro/

8

INSTART

Euro-African Network of Excellence for Entrepreneurship and Innovation

Universidad de las Palmas de Gran Canara (Spain)

http://instart.ulpgc.es/

9

MEDACCR

ON-LINE QUALITY ASSURANCE AND EUR-ACE ACCREDITATION OF ENGINEERIN PROGRAMMES IN MEDITERRANEAN AREA

Universita degli Studi di Genova (Italy)

http://www.medaccr.eu/

Newsletter Projet Meddacr

10

TUNED

TUnisian Network for Employability and Development of graduates' skills

AlmaLaurea Interuniversity Consortium (Italy)

http://www.tuned-project.eu/ https://www.tuned.rnu.tn/

11

MEHMED

Mediterranean environmental change management, Master study and ecosystem building

Université de Girone (Espagne)

démarrage projet mars 2019
https://mastermehmed.com/

12

GEOMAG

Renforcement des capacités en Geomatique appliquée à l'agriculture et à l'environnement en Tunisie

Université de Carthage

démarrage projet mars 2019

 

13

INSIDE

Including Students with impairmentsin distance education

University of Macedonia (Greece)

démarrage projet mars 2019

 

14

Erasmus+ HEALING: Surveys 

Developing a Multidisciplinary Diploma on Art Therapy in Health Education

University of Jordan

http://www.ju.edu.jo

HEALING Diploma on Art Therapy